2014. 11. 18.

Kritika #2 - Jade

Igaz, hogy ez a blog még nincs tíz rész felett, de én akartam véleményezni:)

Kinézet: 
Fejléc:
Megmondom őszintén, hogy nekem kifejezetten nem tetszik. A helyzet az, hogy nem szépek az összemosások, se az elrendezés, a lány arca mögött lévő hold pedig olyan, mintha a fejéből nőne ki. A másik dolog, ami nagyon szembetűnő volt, hogy bizonyos képek színesek, pontosabban a gyertyák, a többi viszont fekete-fehér. A cím se az igazi, ilyen sárgás színt a fejlécen máshol nem láttam. Lényegében a fejléc sürgősen leváltandó, hiszen az olvasóközönségnél itt dől el, hogy beleolvas-e a történetbe, avagy sem.

Design:
A design már sokkal jobban tetszik, a színek között sokkal tetszetősebb az összhang, bár szerintem a feketével nem lehet mellényúlni. Itt ugyan visszaköszön az arany, de mégsem ugyanaz, mint a fejlécen, hanem valamivel sötétebb. Igazából erről nem tudok sok mindent írni, ugyanis egyszerű, de szép. Nem láttam kiírva, hogy ki csinálta, így arra következtetek, hogy te, de ha nem, akkor mindenképp tüntesd fel, hogy ki.

Történet:
A történet maga felkeltette az érdeklődésemet, egészen más vette el a kedvem, de ezt majd később. Bőven adsz személy-, és helyleírást, így el tudunk képzelni mindent, bele tudjuk élni magunkat a kis történetedbe. Szépen fogalmazol, minden passzol, azonban egyvalamit nem értek. Olyan gyönyörű neveket használsz, gondolok itt a Kylenn és Lygei nevekre, nem értem ,hogy akkor miért pont a főszereplőnek adtál egy viszonylag sablonos, egyszerűbb nevet? Mindegy, igazából ez már abszolút ízlés kérdése.
VIGYÁZAT, SPOILER!

A prológus felpaprikázott, rendkívül kíváncsivá tettél, azonban nekem kicsit hirtelen, ahogy az apja Jade-nek esik. Mármint, eleinte teljesen normális, aztán önmagából kivetkőzve nyomja neki a lányát a falnak, és elhordja mindennek. Valahogy nekem nem akar összeállni a kép. Amúgy tényleg figyelemfelkeltő, szépen lett megírva. A többi részben sem csalódtam, bár számomra még voltak hirtelen dolgok, összességében egy jó kis történetet olvastam. 

Helyesírás:
Na itt jött el az a pillanat, amikor részletezni fogom, hogy mi vette el a kedvem. Személy szerint én amikor "..."-ot látok egy sor végén, mindig az jut eszembe, hogy az adott szereplőnek elcsuklik a hangja, vagy a távolba mered, vagy ilyesmik. Te rengetegszer használtál "..."-ot akkor is, mikor teljesen mást kellett volna. Most csak egy példát mutatok, az első pár sort:
- Nem akarom... - suttogtam alig hallhatóan.
- Meg kell tenned, lányom... - állt mögém apám és a vállamra tette a vastag, véreres kezét. - Megsértett... Meg kell torolnod... Ez a nakuk dolga...
 Helyesen:  
- Nem akarom... - suttogtam alig hallhatóan.
- Meg kell tenned, lányom! - állt mögém apám és a vállamra tette a vastag, véreres kezét. - Megsértett, meg kell torolnod. Ez a nakuk dolga.
Ezenkívül, vigyázz a vesszőkkel. Figyelj, hogy egy tagmondatban legyen egy állítmány és egy alany, így a legkönnyebb.

Összegzés:
Ígéretesnek tűnik, ha kijavítod a hibákat, sokkal élvezhetőbb lesz.

A blogot ide kattintva nézhetitek meg.

-Paige:)

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    A design nem az én művem, de elég sokan mondják mostanában, hogy "fura" a fejléc. ( ennek története van, amely kapcsolódik az egész sztorihoz, hogy miért ilyen, de mivel elég sokan húzzák le, lehet hogy beadom a derekamat majd, viszont azzal nem értek egyet hogy valaki a fejlécről ítél meg valamit, mert ez olyan, mint a könyveknél. Borítóról soha sem... de köszönöm azért a figyelemfelkeltést :) )

    A hibákat folyamatosan javítom, csak még nem volt mindenre időm az egyetem mellett, de igyekszem. Mostanában szereztem pát bétát, akik a segítségemre vannak, mint pl a pontoknál. :)

    Köszönöm, hogy így vélekedsz a történetről! Ennek nagyon-nagyon örülök. A neveknél: sok tényezőt kell ennél vizsgálnunk, hiszen Jade személyisége rendkívül összetett, és metaforikus, amelynek szintén a későbbiekben lesz értelme.
    A hirtelen részek, mint említetted, hogy amikor a falhoz nyomja például, ennek is rengeteg oka van, amely majd a jövőben, a folyamatos visszatekintésekből fog kiderülni, de itt is megvan az alap felállás, hogy vannak jók, kevésbé jók, és rosszak. A tipikus mesei elemek, amikkel én előszeretettel játszok :) Remélem ezzel kicsit kitisztítottam a képet. :)

    Még egyszer köszönöm, hogy időt szakítottál a blog elolvasására és véleményezésére. Igyekszem, majd kijavítani a hibákat! :)

    VálaszTörlés
  2. Szívesen írtam erről a blogról, örülök, ha tetszik:)

    VálaszTörlés