2014. 12. 07.

Kritika #6 - Dream Come True

Úgy döntöttem, rátérek erre a pontozós-ízére, mert tök jó. Nem, amúgy csak szeretnék egy kicsit tisztább képet mutatni:) 

Kinézet:
Fejléc: Nem nagyon tetszik, meg kell hogy mondjam. Nem tudom megmondani, pontosan miért, így összességében nem... Nem is tudom, lehet az a fura, hogy míg a lány képe szép, tiszta meg minden, addig Liamé kicsit pixeles. Aztán: miért van rajta a felirat, ha jól számolom, márpedig jól számolom négyszer? Oké, az első mögött lévőt még megérte, mert olyasmi hatást kelthet, mintha árnyék lenne, de a másik kettő miért? Ráadásul más betűtípusban. Nem értem.
5/3 (nem akarok többet lehúzni, tényleg nem tudok, hol a baj)
Design: Tanács: csak akkor tegyél fejléc alá menüt, ha teljesen kitölti, különben nem néz ki jól. Ráadásul miért rózsaszín? Minden más lila... Egyébként semmi más, a háttér jó, a színek, vagyis a szín árnyalatai összhangban vannak, úgyhogy erről ennyit.
5/4 (tedd a menüt az oldalsávba!)

Történet:
Óriási sablon. Legalábbis az eleje. Vannak benne elképesztően irreális, abszurd és közhelyes részek, de semmi olyan, ami miatt ne akarnék élni. Megmondom őszintén, ha nem kritikát írnék, nem olvastam volna tovább az első pár rész után. ami viszont nagy-nagy ötös nem akarok pirospontokat osztogatni, hogy tisztán látszik a fejlődésed, írás terén legalábbis. Nem mondom, hogy sokkal eredetibbé tetted, de egyre szebben fogalmazol. Szóval jár a keksz, vagy nem tudom. Még azt szeretném megemlíteni, hogy nem látom a szereplők jellemét. Nem érzem őket különlegesnek. Talán kicsit hétköznapiak, viszont irreális dolgok történnek velük ami kicsit összezavarja az összképet. Aztán a prológus. Az emberek nem szokták így megbeszélni magukkal így a dolgokat. Ide valami előzményt, bevezetést kellett volna írnod, nem egy személyleírást. De ennyi.
VIGYÁZAT, SPOILER!
Csak egy példát hoznék fel. Amikor a lányt, Amandát az elején "elrabolja" Logan egyrészt: az normális emberek sírva rohannának a rendőrségre. Másrészt, ezt egy csajos este alatt lehetetlen feldolgozni, bár engem még nem rabolt el senki, nem hiszem, hogy csak ha kibeszélem, megnyugszom. Csak ennyi.
10/6

Helysírás:
Zömével az elején találtam helyesírási hibákat, azonban van egy, a bloggerek által elég gyakran elkövetett hibád is: a pontok a gondolatjelek előtt. Na most, vagy nem teszel oda pontot, és úgy folytatod,
- Én a helyedben nem néznék oda - tanácsolta.
vagy teszel pontot, de akkor a gondolatjel után nagy betűvel kezded.
- Én a helyedben nem néznék oda. - Tanácsolta.
Eget rengető hibákat nem találtam, csak a legelején párat. Javaslom, hogy nézd át a régebbi részeket, hogy azok az olvasók, akik újonnan kezdenek bele a blogod olvasásának is folytassák.
5/3

Összességében:
Azok számára, akik szeretik a fanfiction-öket és a könnyedebb történeteket élvezhető, bár sablonos. Ha kijavítod a hibákat, még inkább az lesz:)
Összesített pontszám: 25/16

A blogot ide kattintva tekinthetitek meg.

Paige M.

2 megjegyzés:

  1. Drága Paige M.!
    Nagyon szépen köszönöm, hogy szántál rám időt és megírtad nekem ezt a kritikát. Nagyon sok mindenben segítettél nekem és megfogadom a tanácsaidat, hiszen szeretném jobbá tenni az egészet. Mivel ez a legelső blogom, így még nagyon kezdő vagyok, de én is érzem a fejlődést, és ha egy újabb történetet írnék mindent teljesen máshogy csinálnák meg. Még egyszer nagyon szépen köszönök mindent. :)
    Szandra

    VálaszTörlés